čtvrtek 17. července 2014

Host, básnířka Viviana

Jako když přitáhneš balónem sny


Motýli, prolněte se křikem!
Ať zním jako víly 
v ovocném zátiší

a každý vánek,
jako když uragán topolem
mnou chvěje.


Obejměte mě, 
liány
a svažte v tíze nekonečna smyslů,
ať v pevnosti šanci uchopím,
ať na kolena nezlomí mne,
ani poezie...

a srdce se rozkmitá úderem hodin
tančící lásky po staletí.


Horské hřebeny, snižte se mi!
Ať sahá až na vaše paměti
můj dech

a nekrátí se bez kotvy...

Tak pevně
jako když přitáhneš
balónem sny...

Má souhvězdí plujte tišeji!


Ať šeptá si o duši 
jen měsíc, co má v očích
kaleidoskop něžností
a víčka svět na přimhouření.


Ty, jež si hraješ s ozvěnou...
nech prosím rtům
vše důležité...


Ať plameny z oblaků
dosáhnou k náledí.
 






Claude Debussy - Clair de lune


2 komentáře:

  1. S radostí vítám na svém blogu mladou talentovanou básnířku Vivianu :-)

    Tvoje verše, Vivi, jsou něhou z pohádky... nebo snad naléhavou modlitbou... jsou krásné, něžné, čisté...

    .. mám velikou radost z Tvého hostování! díky :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Bravo slečno Viviano!
    Za neobvyklou scenerií dočasného příměří tuším boj na život i smrt; ať co nejdéle život žije a balony mnohé sny (i negermánské) přitahují.

    Věčná sláva růžovému, talentovaně směrovanému nosíku paní de Zaurak!
    Nebude zázrakem, přistane-li dílo některé na makověvlčím aksamitem dekórovaném regálu Knihovny Národní!
    Za polární noci bezsenné v něj odložím i jedno z vlastních; pokud mne ochranka neudrží
    pk

    OdpovědětVymazat

Ke komentářům "bez přihlášení" lze použít "Komentovat jako: Anonymní"