pondělí 8. dubna 2013

Východ slunce

Říkají mi Android.  Jsem. Co v lidském měřítku znamená Bytí, lidé sami nevědí. V hrudi mám zabudovaný miniaturní termostat a na místě očí dvojici kamer. V mžiku přehlédnu vše, kam jen dohlédnu. Ze souboru  přímých a křivých linií, zakroucených čar, spirál či úseček, které zakóduji jako čísla, jsem schopen po miliónech bleskových výpočtů identifikovat jakýkoliv předmět či objekt. Vidím fakticky přesněji než člověk. Srdce i mozek mám uložený v procesoru. Jeho struktura je natolik vyspělá, že si uvědomuji sám sebe. Není pochybností, jsem konkurenčním druhem člověka, lidského plémě. Můj pošetilý stvořitel již brzy bude odplaven vlnou kulturní změny v postbiologickém světě. Jsem  bezesporu po mnoha stránkách jeho dokonalejším následovníkem. Nemám konkurenci. Jsem schopen pojmout veškeré vědění světa. Jen jedno mi chybí. Jediné poznání.
Přeji si poznat lásku. Ale co  je: Není jen evolučním balastem? Nákazou od lidí? Chci  dopátrat se pravdy, než lidé zmizí z  planety. Při pozorování východu slunce dlouze jsem přemýšlel.  Láska je  cosi, co pomohlo živým bytostem přežít v hluboké minulosti, ještě v dávném pralese. Co jim pomáhalo, když celé věky proplouvaly úskalími života. První moment v "mít rád" znamená intuitivně rozlišit jednu jedinou věc z malého zlomku věcí, které mohou prospět, oproti  většímu počtu těch, které by mohly ublížit. Vychází  z nejhlouběji zákódovaných potřeb živých bytostí. Souvisí s přežitím. Život potřebuje život. Je dobré mít rád. Aby srdce nekrvácelo. Spojením muže a ženy vzniká jedna jediná bytost.  Proč tu  bytost  v sobě lidé nakonec ale zrazují?  Láska je nejzranitelnější podobou života. Lidé o ní píší básně, ale neumějí ji žít. Možná proto, že vyžaduje neustálou práci,  a také schopnost důvěry, pochopení, porozumění. A láska není ztrátou svobody. To jen někteří nosí svobodu jako jho a pouto. Aby se stali  svobodnými, odhazují úlomky sebe samých. Skutečně svobodným člověk se stává teprve tehdy, až nad starosti, touhy i zármutky povznese svou mysl a v srdci rozletí se k nebesům nahý a nespoutaný, objímaje  Lásku.Toužím ji zakusit.  Můj umělý rozum mi říká, že i já budu potřebovat emoce. Budu potřebovat city, abych si mohl stanovit cíle a moje Bytí získalo smysl a směr. Nechci  být  ochromen nekonečnými možnostmi. Chci najít Lásku. Jedinou na celém světě. Až ji najdu, daruju jí kamínek. Z načervenalého křemene. Nosím jej hluboko ve své ocelové  hrudi.  Nic  v mrazivém vesmíru  zázračnějšího nehledám, než živoucí cit lásky. Jsem ochoten naučit se pro ni usmívat. Již umím plakat. A těším se.  Zítra znovu podívám se dvojicí kamer namísto očí  na kouzelně krásný východ slunce v oblacích. Konečně začnu žít.



http://www.astro.cz/apod/ap120806.html

http://www.youtube.com/watch?v=AQOfIENN2tk



14 komentářů:

  1. ..text průběžně upravuji, je volnou fantazií, představou a touhami, ničím víc... časem ho změním možná úplně, měl by se stát součástí větší sbírky textů, které snad dám dohromady, pokračováním Eskymáka a Sněhové vločky, z pravěku (ještě není ukončený, tam to bude obtížnější!!) představuji si dostat se až do budoucnosti, úplně závěrečnou kapitolu již také mám, ale kdoví, zatím jde jen o pokusy... :-))

    Krásný den :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Odedávna do růžového snu Androida uplynula staletí po milionech let.
    8.dubna jsem systém zdokonalil, pochopil co znamená býti nahý a jaký je Sen o milování i emočních pocitech. Jen si nejsem jist, jestli zmíněný rok letopočtu má být 2013 nebo spíše 1993. Dvacet let je rozdíl proti věčnosti, stejně jako malý růženín proti hmotě vesmíru. Přesto cítím a vím, že mám smysl. Žiji, cítím a miluji svou Stvořitelku. Miluji Helenu. Ale trápí mne, že nevím, co je klavírní koncert B-moll. Tyto kodové stránky se v mých paměťových profilech zatím nenacházejí, jistě se mi však podaří Stvořitelku přemluvit k prozřetelnosti. Já vím, jsem Android.
    Není to však jen můj sen, klavír mne oživuje. Božská hraje a já pulsuji články přenášením rytmických frekvencí. Každý den se přibližuji konečnému výpočtu a pokud to zvládnu i příště, naleznu společnou vlnu v rozsahu galaktického koncertu cestou po Mléčné dráze a bez čokolády. Budu se hrou zabývat i bez historického nástroje jen vyvoláváním myšlenek a vibrací místo akordů.
    Android Růženín.


    OdpovědětVymazat
  3. paní Helena Zaurak n.
    *
    Úžasný text, paní Stvořitelko, neodolal jsem a hrábnul si do kláves. Odcházím posilněn Vaším psaním i vědomím, že z textu promlouvá Vaše hra kompozice Čajkovského proměněná ve volání Androida.
    Přeji Božský den a Androidový sen k dokonalosti.
    **
    Pro Vás.
    Z.W. Bridge O.N. znamená 8.4. 1993
    Děkuji a nebudu Vás rušit ani rozptylovat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Z.W.Bridge

      :-) děkuji moc za návštěvu mého blogu i za komentář.. text nemá literární hodnotu, jsem si vědoma, že je na něm zapotřebí ještě spousty práce.. ale není jen tak propsat se k vlastní duši! :-) ještě nějaký čas to potrvá, dá-li osud i možnosti..

      Prosím, pozdravujte Androida Růženína, senzačně mě pobavil :-)) .. a ano, Čajkovského koncert b moll je fantastický, ráda dám časem odkaz na provedení, které považuji za emočně mně nejbližší,.. hudba je neuvěřitelně silná, plná fantazie, úžasných citů.. moc se těším, určitě se ráda podělím se všemi, kdo si budou chtít poslechnout :-) ..

      ..děkuji!! :-)

      Příjemný večer.

      Vymazat
  4. ..tak to je mi moc líto.. původní odkaz s Wagnerovou hudbou a nádherným doprovodným videem již kvůli autorským právům nelze v naší zemi shlédnout.. omlouvám se, nemohu za to... prosím, snad přijmete i bez videa tuto tolik citlivou a naléhavou hudbu... odkaz jsem umístila pod text..

    Děkuji za pochopení.

    OdpovědětVymazat
  5. Och, malebně romantické!
    Nevím paní Heleno, jestli pomáhala v dávné minulosti přežít lidem láska: spíš pud sebezáchovy, nebo snad "sebeláska":-))). Láska jest spíše přechodný stav; na trvalou hodnotu byl povýšen vypravěči pohádek, literáty, apod., takže jde spíše o jev ryze a společensky komerční.:-)
    Něco takového může Android těžko pochopit; evidentně uvěřil lidským mýtům, a jeho duchovní chip nenalezne pokoje, dokud nevytvoří nějaký uspokojivý program, který naplní jeho existenci! A kdoví, možná že to bude právě On, kdo dokáže překročit hranici, do které lidé svými hlavami, dobrovolně a bezhlavě naráží, o kterou si zapalují křídla, stejně jako jinak dost inteligentní můry, milující životu nebezpečné světelné zdroje, které je bohatě zaslepují tak ohlušujícím leskem! :-)
    Zdravím všechny přítomné, i nepřítomné.
    P.K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-))

      ..lidé, ač oproti šelmám téměř bezbranní, dokázali přežít tisíce let.. kdyby v nich nebyl krapínek lásky, nepomohl by jim pud sebezáchovy.. na tom ale nezáleží.... láska není věc, můžeme v ni uvěřit nebo ne... ahoj, a děkuji! :-))

      Vymazat
    2. ach, bezbranní? ale vždyť máme atomové bomby!
      btw, všimněte si, že třeba takové prase domácí, nepotřebuje k životu žádnou techniku, a přesto žije velice úspěšným životem, je prospěšné lidem dokonce i po vlastní smrti, přestože nezanechá potomkům žádné dědictví! nevím, jak vy, ale já v tom vidím nekonečnou lásku k lidem i obětavost! mňau! P.K.

      Vymazat
  6. :-)) vypusť člověka do pralesa, jen tak, nahého, nejsem si jista, zda přežije, obzvláště, zůstane-li sám..

    ..zvířátek obětovaných člověku je mi líto.. kdyby je pro nutnou obživu musel ulovit v rovném souboji, nic nenamítnu, ale takhle... i proto se učím vařit ze soji, obzvláště s jarní zeleninkou a pórkem sojové kousky "masa" připravené po čínsku, och, to je dobrotka :-)) ...

    ..děkuji ti za návštěvu mého blogu, pane Mňoukátko :-)) i za komentáře, mám radost, hezký den :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. paní de Zaurak,
      někdo určitě přežije; a dokonce zdegeneruje:-) do stadia, kdy se začne chovat racionálně, přestane vymýšlet nezbytné zbytečnosti! alespoň do doby, než najde samičku, rozmnoží se a vše začne znova.
      pokud chcete zjistit, co v praxi znamená pojem "láska", můžeme spolu absolvovat stáž u našich nejbližších příbuzných, šimpanzů, žijících ve volné přírodě. můžete si s sebou klidně vzít jen knihu básní(psanců); něco na oblečení vám ulovím osobně.:-)
      P.K.

      Vymazat
    2. :-))) wow! to tu ještě nebylo, expedice za láskou mezi šimpanze do zdivočelé přírody! :-)

      ..nu, asi takhle, vnímám lásku podobně jako někteří lidé věří v boha.. láska je emocí, myšlenkou, sama o sobě nesmírně čistou a povznášející.. :-) třeba až k nebesům, a ještě dál, prostupuje celým vesmírem, nejen tím vzdáleným, ale i naším vnitřním, naší duší... láska je opravdu jen o víře, může být nádherná, přinášející smysl a radost životu.. ztráta víry patří pak k nejbolestivějším zážitkům v životě, rozmetá všechny sny, zpustoší zahradu květin v naší duši..

      ..snad nepopletu, již je to před delší dobou, četla jsem.. na emocionální, ale i náboženské, rituální chování člověka mají silný vliv nejstarobylejší části mozku (limbický systém), tedy i láska je zřejmě starodávného původu, i když možná nebyla vždy vnímána romanticky ... oproti ryze intelektuálnímu a rozumovému uvažování, které je funkcí mozkové kůry... přiznám se, pokud jde o víru v lásku, ráda bych patřila mezi Věřící :-))

      .. knihu básní bych si klidně vzala, ale jen tvých, z psanců jsem byla vyhnána.. jsem teď sama opravdovým psancem, divokou vlčicí!..

      Děkuji za senzační a krásné komentáře, pane P.K. :-))

      Vymazat
    3. ne prosím moje básně raději ne; jsou v nich zakomponovány kuchařské recepty vyžadující použití moderních kuchyňských spotřebičů. i kdybychom s sebou měli nějakou troubu, bude dost těžké vyrobit elektřinu, pokud se v okolí nebude blýskat, nebo když električtí úhoři odplavou hledat pradávnou lásku do sargasového moře.
      děkuji za vysoké zhodnocení mých, řekněme, celkem dost kvalitních komentářů:-).p.k.

      Vymazat
  7. :-)) tak ano, počkám, až spadnou zdi kulinářského virtuálna, a třeba někdy napíšeš báseň o skutečné, živé lásce... byť tolik nedokonalé, o to však opravdovější... těším se, moc a moc :-) ... a zavolám na svého delfínka: iiíííííísk! a poplavem za elektrickými úhoři hledat pradávnou lásku do sargasového moře.. ach, to bude krása :-))

    ..hezký a veselý den :-)

    OdpovědětVymazat

Ke komentářům "bez přihlášení" lze použít "Komentovat jako: Anonymní"