pátek 5. dubna 2013

Malovaný obraz v poušti

Malovaný obraz v poušti


Víš, co dělám, když se mnou nejsi?
Maluju obraz,
ne v představách,
do písku samoty v poušti.

Zlatavou barvou obrys Tvůj,
černočervenou hlinkou pronikavé oči,
na ústa barvu půjčily mi červánky,
vlasy stříbrné mlhy,

a bílé, bílé jsou mé slzy.

Maluju Tě každý den.
Jednou jsi Vlkem jindy Eskymákem.

Večer však přijde vítr
a Tvůj přelud rozpráší.
Zůstanou jen stopy slz
bílého písku v poušti.


Bůh deště


Ozdoben černým i oblačným peřím
jsi tanečníkem mimo rej šíleného života
jak divoký pták vznášíš se volným prostorem
občas sestoupíš na zem   těším se na ty chvíle
nasadíš mi perutě a   spolu letíme za slunkem

Jsi bohem deště mých slz
černým hromem    divokým burácením
vždyť ano   i vláhy je zapotřebí

je rozkoš být květinou pro tvoje oči

miluji úsměvy i divoké řehtačky
bláznivých chvil   něžných radostí

Nikdo nejsme dokonalý.
Mám tě ráda i s tvými lidskými chybami.

Jen prosím, navrať růžovou pleť mému nebi.


Modlitba


Mrazivá, ledová pláň,
vítr, oblaka, mlhy a deště
kosí naději
duší, co zápasí o život, spasení.
Není slitování.

Zkouším se modlit,
bohové, buďte mi příznivi!

Všichni vy na nebi,
Všichni vy ve vzduchu,
Všichni vy na zemi,

slyšte moji prosbu,

zahřejte srdce zamrzlých nadějí...





7 komentářů:

  1. Dobrý den, paní Heleno,
    dal jsem již výše 5 hvězdiček, znamení obdivu, nadšení, slávy, překvapení a uznání. Je to velmi příjemný sled a slet pocitů, naprosto geniální odkrytí karet v ruce vyjma té zadržené na stole pod šálkem s kávou. Možná to není káva, ale já z té sedliny, která zbyla ve Vašem šálku pročítám naprosto povznášející chvilky fádního odpoledne, které se nad Vámi vznáší a Vy si v něm jen tak malujete verši své představy, do kterých se můžete dostat jen sama. Míchám znovu balíček karet a Jolly Joker na mě mrká a naznačuje, že Piková dáma je stále u Vás po šálkem, jako pod palcem. Káva Zaurak.
    **
    Přeji hezký den do dalšího takového prožitku ve Vašem světě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pane Bridge,

      děkuji, a také přeji dobrý den :-)

      ..kdepak, vaše uznání odmítám, to nejsou básně, jen pokus o vyjádření touhy, lásky.. i obavy před ztemnělým světem s černými šípy... mám mnohem raději smát se v textech, ale zřejmě se obtížněji píší, budu muset se polepšit!! :-)

      Moc děkuji, pane Bridge, za přání i komentář, Vaší návštěvy na blogu si vážím.. krásný den pro Vás. :-)

      Vymazat
    2. Paní Heleno Zaurak,

      I přes duhové sny v poušti,
      ať sebevědomí Vás neopouští,
      přeji k Vám touhu s láskou až na doraz,
      pro Vaše příjemné básně i na obraz.
      *
      V lese černých šípů šel bych v světa kraj
      s láskou za ztemnělým světem objeviti ráj.
      Myslím, že se Vám vše daří, i smích zní, i když není vidět, není posán, ale je zachycen, já jej vnímám, protože není mnoho takových lidiček jako Vy. Vám už schází k dokonalosti jen malý kousek. Odložit skromnost a opásat se ještě větší touhou projevit své představy z duše do většího víru slov a slovíček v souznění vyjádření pocitů. Zrovna mi našeptává Android Růženín, že by instalovanou skromnost ještě rád pootočil na záběry s notovou osnovou, aby se Váš koncert s klavírem dostal i do veršů a plynul s ním jako cccg CCCG.
      **
      Líbí se mi zde, líbí se mi Váš styl i způsoby sebeprezentace.
      Pro vás krásný i příjemný den.
      Pro Vás.
      Z.W.Bridge

      Vymazat
    3. Z.W.Bridge

      :-)) moc a moc děkuji..

      Vymazat
  2. Překvapilas :-) V internetových vodách jsou tyto věci lehce nadprůměrné. :-)Není to sice úplně nejvydatnější sousto, ale barevné a živočišné o je. Vkládat do básní duši není jen o tom sesmolit na papír to první co mě napadne a více již nezasahovat (jak si hodně lidí na literárních webech myslí). Je to o schopnosti dát na papír sebe tak, aby to tvořilo obraz a donutilo čtenáře přemýšlet, obdivovat, plakat, smát se, nebo cokoliv. To neumí každý. Z tohoto mám docela fajn pocit :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Viviano, díky :-)) .. zkouším psát tímhle stylem teprv od února, o básně jsem se nikdy nepokoušela, jen jedinkrát v životě, ale to už je dávno a také to byl než ten jediný pokus... necítím se být básnířkou a nesměřuji do poezie, přesto, vyslovit slovy stav duše, představy, touhy, lásku či smutek, oh, to je nesmírně obtížné!! nebudu mít v nejbližší době asi příliš příležitosti a času, přesto bych ráda ještě pár pokusy propsat se ke svojí duši vyzkoušela... díky moc za podporu!! mám však úžasně velkou radost především z tvojí návštěvy mého blogu :-)) moc děkuju :-)

      Vymazat

Ke komentářům "bez přihlášení" lze použít "Komentovat jako: Anonymní"