sobota 14. března 2015

Jean-Philippe Rameau - Les Niais de Sologne


https://www.youtube.com/watch?v=xdKjHjNx700
Jean-Philippe Rameau - Les Niais de Sologne - José Eduardo Martins

Skladba poprvé vyšla již 300 lety!! Příjemně se mi poslouchá, a tak zkusím nabídnout ještě jednou, avšak v živém podání českého klavíristy,   pochází z muzikantské rodiny Horňácka na Moravě, ale v současné době žije v Holandsku. Když jsem dnes ráno poslouchala  celou řadu jeho provedení různých  skladeb francouzského skladatele J. P. Rameau, udivil mě zvuk nástroje, zněl mi velmi dobře. K tomu Dušan napsal: Ten klavír je absolutní maximum, co z toho jde dostat.. Samozřejmě, kdybych měl pod rukama nástroj typu, co má pan Sokolov na svých videích, tak bych si dokázal "vyhrát" asi milionkrát víc. Tohle pianino má svoje limity, a musím hrát přesně podle toho, co mi dovolí, zatímco parádní koncertní křídlo nemá limity absolutně žádný a naopak ti poskytne ten pocit "cvičils? - tak si dej pohov, a já udělám půlku za tebe.."  Ale v každém případě je to jedno z nejlepších pianin, na které jsem kdy hrál - zvuk má opravdu překvapivě "sytej" a dají se tam vytahovat hlasy, barvy apod..
Jenom samozřejmě není moje, a ten barák už vůbec ne. Je to tady pořád dokolečka - najdu si místo, kde mě prvně milujou a "vůbec jim nevadí, že jim tam hraju" .. a čas plyne, rodina se hádá, maj různý svoje problémy, a najednou slyším "Víš, Dušane, budem to muset omezit, ne-li ukončit.."
Žijem v divný době. - sto let zpátky bych těmhle lidem hrál pravidelně v sobotu odpoledne na jejich "dýchánku pro jejich elitní kamarády", dneska slyším kolem sebe jenom sliby, a pak vidím spousty a spousty nervozních (a nekulturních) lidí...

To je tak..

Tak tedy ještě jednou   Les Niais de Sologne, tentokrát v podání Dušana Holého, příjemný poslech. 

https://www.youtube.com/watch?v=yUw_wdo6xVI&feature=youtu.be
J.P. Rameau - "Les Niais de Sologne"

Krásný den :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Ke komentářům "bez přihlášení" lze použít "Komentovat jako: Anonymní"