pátek 26. prosince 2014

Host, básnířka Tužka


Co jsi, lásko?

Mám tisíc vůní
a tisíc chutí mám.
Jsem poklad v tůni
i pobořený chrám.

Jsem ruce milenců,
radost i zrádný klam.
A prázdnou rakev bez věnců
pro zklamané starce mám.
Co jsi, lásko?

Ptám se znovu,
ptám se zas.
Jsem náhrdelník z perel,
co se roztrhl,
jsem tvůj poztrácený čas.

Jsem slzy,
co navlékáš si den co den.
I pramen živé vody,
který bude zítra umrtven.


Vánoční svíčka.
Sonet.

Přinášíš poselství pradávných věků.
Svítilas do tmy za vytí vlků.
Vnesla jsi teplo do domů v závějích.
Znovu jsi svítila na cestách s nadějí.

Voskem jsi kapala na nohy světců.
Čadilas v brlozích promrzlých psanců.
Svítilas na noty chrámových zpěváků.
Vyhaslas v lucernách zoufalých žebráků.

Svítilas na slámu v jesličkách děťátku.
Teplo jsi dávala malému jehňátku.
Zůstalas v kolejích životních tuláků.

Nezapálená, budeš smutně lkát.
I vitr osudu tě zhasne mnohokrát.
Pak jenom teplem dlaní,.....můžeš znovu tát.


3 komentáře:

  1. Děkuji Vám, paní Tužko, za svolení publikovat Vaše verše o lásce a také vánoční sonet. Přiznám se, nevěděla jsem, co vlastně sonet znamená, tak jsem hledala:
    Sonet (z provensálského sonet nebo z italského sonetto, tj. písnička) je literární poetický útvar, který vznikl ve 13. století, vyznačující se přesně vymezenou strukturou 14 veršů a logickým členěním.
    Musí být asi obtížné vejít se do 14 veršů, neumím si ani představit, být takto svázaná při psaní. Ale Vám se podařilo, a moc se mi Vaše básnění líbí. Již jsem psala do Neznámého města, Vaše verše obsahují pro mě zvláštní náladu, cosi odříkavého, elegického.. a toužebného zároveň...
    Moc a moc Vám děkuji.
    U nás také sněží :-)
    Jsem ráda Vaší přítomnosti, děkuji. :-)

    P.S. Kdybyste cokoliv si přála změnit, upravit či jiného, neváhejte, dejte mi vědět, ráda Vám ve všem vyhovím. Vy jste autorem, já Vaším vděčným čtenářem. Vnesla jste mi na blog zvláštní, možná trochu tajuplné světlo... krásné :-)

    Jsem nadšená :-)

    OdpovědětVymazat
  2. HELENĚ,
    přeje PF 2015.
    *
    Abonent na lince U.
    Bridge.
    **

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ze srdce děkuji, vážený pane Bridge.

      Hodně štěstí a úsměv pro Vás :-)

      Děkuji, krásný celý rok 2015!
      helena

      Vymazat

Ke komentářům "bez přihlášení" lze použít "Komentovat jako: Anonymní"