sobota 9. srpna 2014

Závoj neurčitosti... J.S. Bach: "Herr, unser Herrscher"


  Za skrytým závojem neurčitosti

byl první Bit?
  fyzikální princip
  energie myšlení
  termodynamika lásky
až potom stvořil svět Bůh
  podivný chaos
  z řetězce jedniček a nul
země, voda, oheň i vzduch
  jediná prapůvodní energie
  rozrůzněná informací
z jednoduchosti vzniká složitost
  jež připomíná výpočty

Má vesmír hodnotu?
  měřítkem hodnoty je logická hloubka
  spočívá v rozumu 
  oslovuje duši
nebo
  když přes okno v ložnici
  vyžíná měsíc smích
  ty, můj milý, držíš mne za ruku
  a mezi vlasy něžně šeptáš mi:

  ...1010111   




J.S. Bach, Johannes-Passion BWV 245 "Herr, unser Herrscher"

8 komentářů:

  1. hurá, sláva, velmi podařené
    následuje krátká optimalizovaná prognóza
    za jistých okolností vysokého věku (...1010111) dožije se pouze moje vlastní, zbitnělé, virtuální Já, chycené v Síti, šeptající, ač nadupaná cyber kopie; jakmile zvážím, zda je alespoň možná "vyšší- jiná" forma existence; jen pouhé zdání postačí
    jojojojojojojojo
    prozatím zdá se být lidský druh i pomyslný náš duševní až duchovní vývoj natolik svázaný s prostředím, že v nejlepším případě občas překročíme vlastní stín, abychom jej v budoucnu nakopli, zakopli a v opticky hezčím případě nedopadli až na zem
    óóóóóóóóóóóóóóhm
    snad naději máme na existenci věčnou v "Říši dnes již jen líně polehávající osmičky", se slavnou minulostí hrdě vzpřímeného "%8", obklopeného harémem krystalizujících prvočísel
    óóóóóóóóóóóóóóhm
    nevadí když ne, přesladce známá Neexistence též přitahuje; spánek bývá únavný, sen střídá další, život prodlužuje, mozku kýžený odpočinek, úlevu, neposkytuje; vysilující je ve dne v noci pořád žít na plno!
    jasný úplněk (pk).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-)) děkuji, opět senzační komentář, v jaký pokaždé doufám, když zahlédnu Tvůj monogram! :-)
      dovolím si trošilinku polemizovat, sladká Neexistence určitě není, spíše v prostředí blížící se absolutní Nule ledově studí... ale kdoví, třeba někde v koutku Nekonečnosti prodávají bezvadně vychlazená Eskyma! takže ano, možné je těšit se i na Neexistenci, třeba bude také tak zábavná, jakým Život se mi v tuto chvíli, týdny, ba i za jasných úplňků jeví :-)
      Hezký večer, pane (pk).

      Vymazat
  2. Krásné, půvabné, citlivé... Spíš než nějaká "básnička" v klasickém slova smyslu je to - co vlastně? Promlouvání duše, vznášení se v prostoru vlastních citů, ale přitom doprovázené, obohacované skutečně hlubokými, nevšedním úvahami o počátku a podstatě našeho světa, našeho univerza. A ta pointa s tím "binárním vyznáním" - dokázat objevit poetiku lásky v binárním kódu, to je už opravdu nevšední počin, k tomu je opravdu už zapotřebí vládnout nemalou dávkou fantazie! ;-)

    OdpovědětVymazat
  3. Pardon, zapomněl jsem se podepsat: Jopol ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-) moc děkuji, Jopole... ano, každý svůj textík hluboce prožívám, snažím se psát opravdově, poctivě, najít myšlenku, i když jsem jen nepatrné nic...
      Jsem ráda, jestli se Ti moje psaní líbilo. Děkuji :-)

      Vymazat
    2. Neměj zábrany dopřát si trochu víc sebevědomí, Helen - Tvé myšlenky mají opravdu hloubku a poetičnost, kterou by Ti opravdu mnozí jiní mohli pouze závidět...

      Jopol
      Přečetl jsem si teď znovu ten tvůj text, je v něm něco na ten způsob, čemu já říkám "dotyk s jinobytím", je tam něco uschováno za konturami slov naší řeči, něco nepostižitelného logickým způsobem, ale přece něco co je možno vycítit, něco co nás nutí dívat se na věci našeho života nějakým úplně jiným pohledem. A to je na tom právě tak krásné a vzácné. Já sám - musím přiznat - takovouto schopnost nemám ani v nejmenším, a tak mohu jenom tak nějak tiše a užasle obdivovat ty, kteří tuto schopnost mají...

      Vymazat
    3. :-) každý máme schopnost, kterou zmiňuješ, a každý máme vlastní způsob vidění, stačí jen na chvíli se zastavit a vnořit do sebe, do svého nitra, a potom již jen splynout s tím, co cítíš, vidíš, představuješ si... přiznám se, je pro mě těžké tyto představy odít do slov, abych je mohla tlumočit dál.. ani já to neumím, přitom tolik bych si přála, neboť v komunikaci vidím základ života...
      Děkuji za vlídná slova a povzbuzení.
      :-)

      Vymazat
    4. Děkuji za "dotyk s jinobytím" - to je moc krásné, já si zase představuji jiné světy, tajemné planety, jež jsou jen v naší mysli, a přitom tolik skutečné...
      Moc a moc děkuji, Jopole.

      Vymazat

Ke komentářům "bez přihlášení" lze použít "Komentovat jako: Anonymní"