pátek 22. března 2013

Jsem Bludičkou mlhovin


Dovoluji si nabídnout poslech nejkrásnější  části koncertu pro klavír a orchestr  Maurice Ravela, francouzského skladatele, úžasného hudebního impresionisty. Možná někteří již znáte, přesto dovolte znovu podělit se s  Vámi o hluboce niterný prožitek při poslechu křehké a silné krásy tónů, citově nesmírně živého, tklivého koncertu... je tak trochu mým osudovým...  
 
 
Ravel Piano Concerto 2M(2/3) Hélène Grimaud V. Jurowski
        


Jsem Bludičkou mlhovin
     
Jsem Bludičkou mlhovin 
bezmezných tišin
propastí hlubin
blankytných snů
             
po stezkách něhy
zlehounka našlapuji
ve jménu lásky přijímám odříkání
 
miláčku
                  
zdáli jak vánek
zní líbezná píseň

za světlem Polárky                                
kráčím tvým směrem
 
hledám tě
prosím
již se neschovávej
                         
vezmi mne za ruku 

chci  ti dát  kamínek z růžových korálků



4 komentáře:

  1. Helena Zaurak

    Tahle muzika mi vždy připomene mé nejkrásnější roky. Bylo mi přes čtyřicet, letadlo přistálo na zmrzlé varšavské letiště, za pár dnů byly svátky. Jel jsem vyzvednout literární cenu, na letišti byly dva východy. Jeden načinčaný pro kapitalisty s dollary, druhý pro komunistické děti, vycházelo se jak vybydleným domem. Byla to jen chvilka ponížení, naproti tomu jsem vlastnil zpáteční letenku v přepočtu za 240,- Kč, ubytování v domě spisovatelů za 40/den s míchanými vajíčky ke snídani. To si mohli kapitalisti nechat jenom zdát, letadlo ale meškalo, meškal jsem Chopina, zbyl Vám jen Ravel, řekla překladatelka, přijeli jsme pozdě, byl jsem jako každý člověk na cestě poloumaštěný, opláchl se na WC, na klavír už Ravela hráli. Některé věci se do smrti nezapomenou. Varšava celá polepená ledem, potkal jsem tam i „Balzaca a Evelinu Hanskou“, uviděl jejich svatého Popieluszku, koukal oknem do Vesmíru, pil červené víno a kouřil cigarety Carmen. V juke boxu restaurace Ravela nevedli. Měli tam ale Tadeusze Nalepu a jeho blues.

    Děkuji za vzpomínku a Helene Grimaud.

    Básně

    Obecně. Vaše básně jsou vášnivé a tklivé. Nepochybně již zralé a sebevědomé. Jistou dobu jsem to neuměl pojmenovat, konečně mi to došlo. Jestli ovšem budete pokračovat v tomto stylu a uceleném celku celé šíře budoucí sbírky básní, máte určitě na to, stane se jejich krása monotónní, vybledne. Na to si dejte pozor! Musíte rozbalit slovní zásobu, měnit rytmus, odvázat se. Jen tak udržíte pozornost, nejen vlastní a bude Vás to čím dál tím víc bavit!

    Hezký den!
    Milan Bukovecký


    OdpovědětVymazat
  2. Pan Milan Bukovecký

    Wow! .. Jsem nesmírně ráda a vážím si Vašich návštěv a vstupů na mé blogy. Respektuji Váš názor a dávám Vám v mnohém za pravdu. Jen vězte, pane Bukovecký, nejsem básníkem!! Těch několik málo básniček či veršů, jež jsem si dovolila dosud předložit, nu, jsou pouhými začátečnickými pokusy. Dnes je to přesně před měsícem, kdy jsem vážněji začala přemýšlet o jejich psaní. Takže Vaše slova beru jako úžasnou pochvalu, i když vím, že mi nadržujete! :-))
    Děkuji také velmi za Vaši varšavskou vzpomínku na Ravela. Jsem potěšena.

    Krásný den pro Vás :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helena Zaurak

      Nebyly to jen čisté tóny J.S.Bacha, které vynikly z poztrácených kudrlinek jeho baroka, zdálo se mi také, že malíř ztvárnil údiv nad nekonečnou krásou, když oba mysleli na člověka.

      4TET
      Nejdříve jsem si pustil hymnu. I když jsem měl pocit, že zpívají kastráti, zkusil jsem Dům holubí, teprve potom, dárek. Díky, jako vždy jste vybrala, to nejlepší.

      Vážená paní, ještě jednou děkuji! Udělala jste mi radost. Píšu to v probuzeném ránu, čekám kočár imaginace, jinak ani nemůžu psát, vyhlížím popeláře, protože až pak, můžu, když hlomoz popelnic vyžene démony špatných dnů, a úplně u nás rozjasní.

      Milan Bukovecký

      Vymazat
  3. Textík jsem dnes mírně upravila s respektem pro zachování smyslu a určení, kvůli němuž před dvěma roky vznikl.
    Děkuji.

    OdpovědětVymazat

Ke komentářům "bez přihlášení" lze použít "Komentovat jako: Anonymní"