neděle 26. června 2016

Rozumět cestě / úvaha

Smutek, co srdce a útroby svírá, již znám,
i když se bráním, je někde v nitru stále přítomný.
Ale tam, kde jsou slzy, také úsměv bývá.
Přesto, čím hlouběji se vrývá žal,
ubývá místa pro štěstí?


Říká se, smutek i radost jsou společné, 
v klidu a rovnováze jsme, jen když jsme prázdní.
Možná se rouhám, nechci uvěřit.

Cítím hlad, duchovní hlad po pevné víře nad smutky,
v trvalé, obyčejné štěstí,
neotřesené bouřemi,
čisté a průzračné, 
dávající smysl existenci.

Jen vědět kam jít,
a kam dojít...

Tak ano, zkusím znovu,
naladit srdce,
ovládat sebe,
rozumět Cestě,
trochu si hrát,
nebát se být!
A mlčet o tom, co bolí.

Neboť v tichu je úhelný kámen charakteru,
zvnitřněné lidství,
jinobytí...


-

Může vůbec nějaký člověk rozumět druhému?

3 komentáře:

  1. nevím, myslíval jsem, kdysi, že snad cestou k pochopení ostatních je odpojení centrálního modulu Ega, a potom analýza vlastního operačního systému; následné seberesetování sice znamená konec nezdravých virózních iluzí, hodnot, blokujících, zpomalujích, nebo dokonce znemožnujících bližší poznání životního prostředí, ale odvirování OS otevírá všechna windows ve společné (společenské) cele.
    jak se (údajně) říká mezi programátory, "pokud něco funguje, nech to být", je návodem k (pohodlné) existenci, ale k pochopení spíš nevede, což může být v případě nespokojenosti s vlastním softwarem problém.
    nejrozšířenějším, snad nejsnazším řešením, je zabývat se nefunkčními, špatně fungujícími okolními objekty, např. nespokojená obézní dáma osloví při obědě v restauraci manžela "nebýt tebe, troubo, mohla jsem tančit na Labutím jezeře v Národním, jezdit v SUV, btw, dám si ještě jednu pekingskou kachnu a jsem zvědavá, jak se všichni nacpeme do fabie", i v tomto případě jde jen o život, který nabízí možnosti, kombinace, ona paní je pořád potenciální baletka, nebo alespoň majitelka většího auta, případně i šťastně rozvedená s dalšími možnostmi..
    :-)hezký večer, paní H, pozdrav paní Tužce i panu MB. pk

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Spíše já nevím :-) a možná správně nerozumím; a neumím se ani vyjádřit, tak zkusím odpovědět jako když zurčící potok plyne... :-)
      Naše mysl nás nutí dělat podivné věci. Některé z nich se zdají být úplně nesmyslné, chybné, bláznivé. Ale kořen věci tkví vždycky v tom, že všechno, co děláme, má svůj řetězec neúprosné logiky. Když jdeš dostatečně do hloubky, najdeš tu příčinu a důsledek tak jasně jako všude jinde. Pozor, zdůrazňuji řetězec logiky, nikoli "správnosti", "pravdy" nebo "spravedlnosti" nebo čehokoli podobného. Logika a pravda jsou dvě velice odlišné věci, ačkoli mysli, která logiku uplatňuje, často připadají stejné.
      Věřím v hodnoty, dávají životu smysl, a jsou krásné :-)
      I kdyby měly být jen v pohádce :
      https://www.youtube.com/watch?v=shdiTRxTJb4
      Annie Lennox - Lord of the Rings - Into the West

      -
      Baletkou nejsem a auťák taky nemám :-)) Ale napadá mě, když už já sama se tak často tisknu k zemi, asi z nedostatku sebedůvěry, že je na čase se o něco více povznést. Co tak zasadit strom, a až vyroste, mohla bych na něj přinejmenším vyšplhat. Nebo mě vysadíš? Blíž ke hvězdám! :-))

      Krásný večer, milý pane P.K., moc děkuji :-))

      Vymazat
  2. Paní Heleno!

    Je to sice bludiště, ale myslím, že nějaký člověk může někdy rozumět druhému. Je fakt, že když v bludišti zabloudíte a najdete cestu jen ke vchodu a je tam neústupný vrátný, nemůžete mu rozumět, když Vás nakopne zpátky.

    Tužka!

    Jsem rád, že Vás tu vidím. Uběhl nějaký ten čas, a můžeme spustit korespondenci. Na ACZ nechodím, jedině čtu Koudelku. Zajímá mne odborně. Pro informaci, nalezl jsem zde azyl, paní Helena byla tak laskava a vzala mně pod svá křídla, spravuje a dobrovolně doplňuje můj blog. Jsem nahoře na liště jako host. Těším se na rady a porady ohledně přežití, zejména však stojím o Vaše postřehy a básně. Děkuji za hezká slova!

    P.K.

    Nechal jsem si Vás naposled. Jistě chápete! Váš nekonvenční příspěvek plný tajných jinotajů nezklamal. Nalepil jsem se na něj a chytil se až na tu evoluční bachyni a její žravost. Určitě dbáte o tělesnou zdatnost, musíte být velmi zdravý, ale myslím, že jste i tak trochu normálně žravý, jako každý poetický a zdravý macho, mám takového syna, jistě sportujete, máte inteligentní i běžecké boty, lyže a sáňky, umíte se ohánět sekerou, plavete. To ta Vaše vyčítavá hrdinka z glosy má jen mastnou hubu a nedá se s ní domluvit, natož jí rozumět.
    Pane P.K. jsem rád, že tady nejsme špatně fungujícími objekty a rozdáváme si pomocí paní Heleny, zřejmě brzy i paní Tužky, ozvuky krásna.

    Paní Heleno, paní Tužko, pane P.K., nazdar!

    Milan Bukovecký

    OdpovědětVymazat

Ke komentářům "bez přihlášení" lze použít "Komentovat jako: Anonymní"