pátek 6. února 2015

Vílou nejsem

Bylo nebylo, jako v pohádce,
přála jsem si jen na  malou chvíli
stát se princeznou nebo vílou,
okusit jaké to je, mít šaty utkané
z vloček sněhových tak čistě bílých,
jak lidská duše nikdy být nemůže.
Na nožky nasadila jsem střevíce,
a pod klenbou hvězd zářivých vyšla hledat 
úsměvy v zahradách laskavosti a naděje,
rozkvetlou louku s rosou, když zrcadlí nebe.
Možná jsem zabloudila,
kráčela místy vyprahlými, opuštěnými,
kde  srdce již dávno nebijí, jsou z kamene.
Minula pustinu přízraků,  
bídu snů ztracených, nenaplněných.
Ocitla se na okraji propasti Chaosu,
tušila jakési tvary, jež se v ní skrývají,
prazvláštní podivné nestvůry
barev nevýrazných, bez touhy a soucitu,
ošklivé jako hřích, zloba, zrada, osamění.
Hlubina  ještě více potemněla,
je plná černých andělů,
stahují život v Nicotu.
Ne! bezděky vykřikla jsem.  
V tu chvíli na druhé straně příkopu jsem zahlédla 
Tebe...

Usmíváš se. 

Podáš mi ruku?
Pomoz mi překonat propast smutku a beznaděje,
potřebuji Tě!
I když princeznou ani vílou nejsem...



Tuto báseň věnuji Petrovi, Tobě :-)

4 komentáře:

  1. MOc pekne... je krasne mit nekoho vedle sebe komu duveruji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Radko, děkuji ti za přečtení a za tvůj vlídný vstup.
      Ano, je krásné mít někoho vedle sebe, komu důvěřuji. To proto, že štěstí, tak jak ho vnímám, nevychází pouze zevnitř, ale k přirozenému žití je zapotřebí, abychom měli odezvu i ve vnějšku, nejlépe tam, kde jsou důvěra a vzájemné sympatie, živé srdce :-)
      Moc ti děkuji, mám velkou radost.
      Hezký podvečer. :-)

      Vymazat
  2. ("za 'Vílou nejsem' děkuje p.k.:-)")

    OdpovědětVymazat

Ke komentářům "bez přihlášení" lze použít "Komentovat jako: Anonymní"