sobota 2. května 2015

Z pletiva mříží

V prostoru mříží,
  čas místo plynutí odtikává,
  červánky dokrvava,
  kamenná vrata nikam

Stojím tu rozechvělá,
   dávný sen nahmatávám,
   o touze,
   úsměvu v nekonečnosti chaosu,
   opoře dobromyslného Člověka

Vím, jsem nedůležitá.

Možná byl na dosah,
   možná jsem pochybila,
   všechen žár měla v prsou,
   všechnu odvahu a krásu v duši,
tajemnost bytí v sepnutých dlaních
   darovala

Tu jakýsi Stín odkudsi míjel,
   neznaje hluboký smysl,
   bez vjemu kořenů věcí a ideálů,
   důvěru průzračnou křišťálu
   roztříštil na tisíce kusů a tisíc,
střepy rozletěly se v nedohlednu
   přes strukturu času do země ledu,
   zapomnění

A srdce zmírá a dech se tají.

To vždy jen krátce na tomto světě lidé radosti okoušejí.

Ne!
Vrátím se a zkusím znovu,
   smíchat slunce s oblohou hvězd,
     duhu,
tančit na hrotu...

1 komentář:

  1. Text stejného názvu jsem zveřejňovala začátkem září minulého roku. Dnes jsem se k němu náhodně vrátila a výrazně upravila po stylistické stránce, doufám, že se mi podařilo posunout jej více do poezie. Původní produkt jsem vymazala.
    Děkuji.
    :-)

    OdpovědětVymazat

Ke komentářům "bez přihlášení" lze použít "Komentovat jako: Anonymní"